Actiongubbar och noveller

Egentligen har jag inte alls lust att blogga. Fast det är väl egentligen ganska sällan jag har. Det är väl därför det är så tomt här på bloggen. 
Men hursomhelst, vi slutade kl ett i torsdags, och sedan hade vi studiedag i fredags, najs!
I torsdags gick jag på stan en liten stund med majo, fast jag köpte inget därför att jag knappt hade några pengar kvar! (vilket är väldigt ovanligt för att vara mig, brukar nästan alltid ha några hundralappar kvar när månaden är slut.)

Sedan  i fredags var det meningen att jag skulle skriva på min novell som vi hade i läxa, men det gick inte speciellt bra, blev bara flera dåliga varianter. Det svåraste är faktiskt inledningen/början, för sedan så flyter det ju på ganska bra.

På lördagen åkte vi hem till min syster och firade den lilla 3åringen, Felix som nyligen fyllt år.  Vi åkte även till Lars för att skanna in en massa teckningar min kusin gjort...(ni vet, han som dog nyligen :( ) Har var en riktig konstnär ju! (graffitistil och actiongubbar)

Och så på kvällen/natten igår så bestämmde jag mig för att börja på novellen, och denna gång gick det bättre. Jag har faktiskt mer inspiration på natten av någon anledning, så har det alltid varit.  Jag satt iallafall uppe till 3 ungefär, och vaknade klockan halv 11 idag.

Idag tänkte jag kanske ta en liten fotopromenad, det är så fint väder ute ju!  Och sedan ska jag göra en massa läxor!  

Ha de gött!


En fin bild från Spanien bara. Har ingenting med inlägget att göra.

  

Kommentarer
Postat av: Majo

Vilken fin bild! Och jag bara älskar att det är sol idag! Lycka! :D

2012-01-29 @ 12:27:14
URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0