Mitt sportlov

Som ni kanske vet så var jag i sälen på sportlovet, hundfjället för att vara exakt.
Det var väldigt kul, och dessutom härligt väder. Mycket snö och sol och inte alldeles för kallt :) Dock så åkte jag aldrig slalom, vilket jag ångrar lite halvt sådär ;) Men däremot så åkte jag längdskidor tillsammans med mamma några kilometer per dag.
Det är ju faktiskt riktigt roligt att åka längdskidor, och extra kul är det när man har möjlighet att åka i färdiggjorda spår i en snötäckt skog och se upp mot fjällen, såsom i sälen.

Men det var tyvär inte bra väder alla dagar. På Onsdagen var det faktiskt så dimmigt att man inte såg mer än några meter framför sig, man såg inte ens fjället!
Denna dag bestämmde vi oss för att åka till Trysil i stället, vilket är Norges största skidanläggning.
Det tog ca. en timme att ta sig över gränsen, och väl där åkte vi till Trysil centrum och åt våfflor och drack varm choklad. Gott!
Vi gick även och kollade i lite affärer, och jag köpte ett par röd-vita lusekofteinspirerade sockor i någon allt-i-allo affär.

På torsdagen åkte vi hem igen till det snöfattiga Uppsala... Och sedan på lördagen träffade jag några från klassen och vi spelade sällskapsspel, mys! :)


Lite norsk musik bara, angående trysil-resan ;) "Kaizers Orchestra - Tumor i ditt hjerte"








Alltså: Ett lyckat och skönt lov! :D

Kommentarer
Postat av: Felicia

Mysiga bilder, bra att du har haft ett bra lov! :D

2012-02-28 @ 19:24:12
URL: http://lakritsgrodan.blogg.se/
Postat av: Majo

KAIZERS!!! :D

2012-02-28 @ 20:39:46
URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0