Systemkamera

Hej! Nu är jag hemma igen... eller ja, jag har kom hem i torsdags, den 7 juli. Men jag är faktist nästan inte inne på datorn längre, det känns så onödigt (Och det ska komma ifrån mig som var inne flera timmar om dagen förut :P).  Men hursomhelst så är jag inne nu, så jag passar på att blogga lite.
Egentligen tänkte jag skriva lite om resorna till Norge och Gotland, men jag måste sortera och redigera bilderna först. Och det är väl roligare att läsa om det finns många bilder?
Så därför bloggar jag om det en annan dag.

Istället byter jag ämne helt!  Det är nämligen så att jag fyller år i Augusti (den 26:e närmare bestämt) och jag har önskat mig en systemkamera, så därför ska Mamma, Lars och Pappa dela på kostnaden.
Men. Jag måste själv hitta en bra kamera till ett rimligt pris (ca. 4000 - 5000).
Men jag har ingen aning om vad man ska välja, det finns ju så otroligt mycket!

Så därför frågar jag nu er:
Vad ska man välja? Vilket märke är bäst? Vad behöver en bra systemkamera ha?
Det finns säkert några kamerakunniga människor därute som läser min blogg. :D


En liten bild på vackra Norge kan jag väl bjuda er på sålänge. :)

Kommentarer
Postat av: Majo

Köp en canon eller nikon. De är bäst.

Erikas kamera tillexempel kostade väl 6000 eller så? Men då hade hon ju ett objektiv också.



Men tillexempel Canon eos 1100d + 18-55m objektiv kostar runt 4-5000.

Tillexempel här: http://www.cyberphoto.se/?info.php?article=1100d1855



Jag tror det är en nyare version av 1000d, en vanlig nybörjar-systemakmera, just för att den är billig.



Nikon vet jag inte så mycket om, men kolla på Cyberphoto eller scandinavianphoto, de är seriösa företag. :)

2011-07-17 @ 15:45:29
URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0