Brännsår m.m

Idag var första dagen efter sportlovet, och den var väl inte helt underbar!
För min klass är uppdelade i tre olika grupper denna vecka, då vi turas om att ha smide och teknik.

Och idag började min grupp med att ha teknik, och det var väl inte sådär fantastiskt roligt.
Sen efter rasten så var det våran tur att ha smide, och det var väl kul i början, ända tills jag brände mig på fingret. Jag kommer inte exakt ihåg hur det gick till, men jag tror att jag råkade komma lite snett med hammaren så att mitt  finger nuddade järnbiten, och jag kan säga er att den är väldigt varm, flera hundra grader. Så jag fick såklart ett ganska stort brännsår på fingret, fast som tur är det ganska ytligt.

Våran smide-lärare gav mig då en salva och sa åt mig att gå upp till skolsyster utifall att.
Så det gjorde jag, men självklart så var hon inte där just idag!  Fast på vägen mötte jag våran klassföreståndare och hon sa åt mig att gå upp till Inger (en lärare som tydligen varit barnskötare förut) och där fick jag nån slags kompress.

Sen efter lunchen hade vi engelska, och det var väl helt okej fast vi gjorde typ ingenting.

Sedan var skoldagen slut och jag följde med majo till stan, där jag köpte tre designark. Och det var väl dagens höjdpunkt.
Och nu sitter jag här och funderar på om jag ska sätta på ett plåster på fingret istället... för ikväll ska jag på dans och det är väl inte så jättekul att ha värsta klumpiga kompressen på fingret då!
Och dessutom så kommer jag inte komma hem förren jättesent ikväll, för dansen slutar halv 9 och mamma ska jobba inatt så därför kan hon inte hämta mig (som hon brukar göra), så då måste jag ta bussen hem.
Och då måste jag först ta sjuan och sen går typ inte fyran hela vägen den tiden, så därför måste jag gå typ halva vägen!

Så för att göra detta långa inlägg kortfattat: Idag var ingen bra dag för mig.

Haha, detta blev ett väldigt långt inlägg, och dessutom ett väldigt negativt inlägg. Men jag hoppas jag kan gottgöra er någon annan gång genom att skriva ett positivt inlägg istället ;)


Kommentarer
Postat av: majo

stackars söta du...:( Kul att stan var lite kul iallafall :)

2011-02-28 @ 19:52:06
URL: http://majthaiblabarspaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0